Tänk större med PR och kommunikation

Karin Romdahl
Det - En kommunikationsbyrå i gränslandet mellan pr och reklam

Vi säger ofta att vi är en kommunikationsbyrå i gränslandet till PR, men vad menar vi egentligen med det? Vi tror att det är viktigare än någonsin att med den ökade reklamtröttheten och det intensivare bruset att arbeta holistiskt med PR och kommunikation för att nå fram. Därför arbetar vi alltid med ett kreativt innehåll som dessutom kan användas för PR – hela vägen från strategi och idé till design.

PR och kommunikation i en digital värld

I takt med att content marketing och nya digitala möjligheter har ökat ställs högre krav på det innehåll och den design som produceras, vilket öppnar upp för spännande synergieffekter. I grunden utgår både PR och content ifrån samma grund – konsekvent storytelling som stärker varumärket och når en specifik målgrupp. Lägg på en kommunikationsdriven design, så har du en väldigt stark grund att stå på.

Genom att hitta rätt historia att berätta i din PR och kommunikation kan du använda den i ägd, köpt och förtjänad media. Dessutom, genom en genomtänk distribution av ditt innehåll i form av pressreleaser, undersökningar och rapporter ökar du din synlighet online, och din position i SERPen.

Hur kan det se ut i praktiken? Kolla in några av våra case där PR och kommunikation har arbetat tillsammans för att nå både större spridning och högre resultat:

Blueair
Hyresgästföreningen

Vi är en strategisk kommunikationsbyrå med säte i Stockholm. Följ oss gärna på LinkedIn eller hör av dig så berättar vi mer!

Dela och få bra karma