Viking Line / Kreativ kommunikation, Varumärkesstrategi

Östersjöns roligaste

Under många år har vi på DET haft ynnesten att hjälpa Viking Line att fylla Östersjöns roligaste kryssningar med glada människor. Så många som 2 miljoner passagerare gästar någon av Viking Lines kryssningar varje år och kommunikation är starkt bidragande till att locka resenärer till kryssningarna. Många enheter blir det varje år och vi ser till att hålla ihop allt, utan att trötta ut målgruppen eller avvika från den kommunikativa idén.

En klassiker som aldrig blir förlegad med många olika skepnader. Här finns något för alla; dansbandsveckor för danssugna entusiaster, whisky-och vinkryssningar för konnässörer, party hela veckan på Cinderella, familjemys med Ville Viking, specialkryssningar till Bornholm och Höga Kusten. Och inte minst kryssningar med nya Glory, som tar finlandskryssningarna till en helt ny dimension. Vid årsskiftet passerades milstolpen 1 miljon gäster sen premiärturen i mars 2022. Har ni inte provat än, gör det!

Dela och få bra karma