Hela byggbranschen har genomgått ett generationsskifte, vilket betyder att Svensk Byggtjänsts tidigare lojala kunder nu börjar gå i pension. Den yngre generationen som tar vid har inte samma relation till Byggtjänst som sina äldre kollegor och varumärkeskännedomen bland dem är låg.
Vi fick i uppdrag att tydliggöra Svensk Byggtjänsts position som en trovärdig källa för all kunskap som rör byggprocessen och öka kännedomen gentemot en ny generation samhällsbyggare.
Konceptet Kolla Byggtjänst visar grubblande yrkespersoner i olika roller genom hela byggprocessen. Oavsett vad de undrar är svaret, Kolla Byggtjänst.
![](https://detsthlm.se/wp-content/uploads/2020/08/KollaBygg_BudskapLogo-1800x722.png)
![](https://detsthlm.se/wp-content/uploads/2020/08/KollaBygg_Annons_2000x2000-1800x1800.jpg)
![](https://detsthlm.se/wp-content/uploads/2020/08/KollaBygg_annons4-800x1169.jpg)
![](https://detsthlm.se/wp-content/uploads/2020/08/KollaBygg_annons3-800x1169.jpg)
![](https://detsthlm.se/wp-content/uploads/2020/08/KollaBygg_annons2-800x1169.jpg)