I dagarna går Diners Clubs nya kampanj upp på de nordiska marknaderna. För första gången på många år satsar Diners Club på en större, integrerad kampanj i flera medier.


Diners Clubs nya ägare, Discover, har sett över kortets position på den globala marknaden och tagit fram en reklamfilm som kommer att gå i flera länder samtidigt. Filmen har anpassats till den nordiska marknaden med specialskriven musik och klippning. Respektive marknad har också fått möjlighet att ta fram kompletterande kommunikation för sina lokala marknader.

Kampanjen bygger på ett nytt kommunikationskoncept som ska stärka Diners Clubs position som ett betalkort som bjuder på mycket mer än bara betalningsmöjligheter. Filmens tema är ”belong” – att på ett emotionellt sätt visa vad det innebär att tillhöra Diners Club. Filmen avslutas med en uppmaning att ”join the CLUB”.

06_kampanjsida

För att tydliggöra att Diners Club faktiskt är vad det heter – nämligen en klubb, snarare än ett kort – har vi i de nordiska länderna samlat alla erbjudanden, medlemsförmåner och tilläggstjänster under paraplyet ”the CLUB”

the club_ad

För att ytterligare stärka erbjudandet, har vi tagit fram ett antal upplevelser som är exklusivt framtagna för kortmedlemmarna, som till exempel ett unikt erbjudande om medlemskap i Richard Juhlins champagneklubb i Sverige, rabatt på julshopping, restauranger och förhandsvisningar i Danmark, rabatt på liftkort i Norge och resa till solen i Finland, säger Maria Dahlquist på Diners Club. Allt finns samlat på kampanjsajterna dinersclub.se/theclub  (och motsvarande för de övriga nordiska länderna .dk/.fi/.no).

Kampanjen går i breda medier – TV, dagspress, magasin och på nätet. I samband med kampanjen erbjuds nya medlemmar möjlighet att prova kortet utan kostnad det första året.

Join the CLUB!www.dinersclub.se/theclub

Dela och få bra karma