Hyresgästföreningen / Kreativ kommunikation

100 år av gemensam kraft

Tänk så mycket man hinner med på 100 år. Så många hyresförhandlingar, lagreformer, odlingslotter, läxhjälp och spännande möten mellan husen.

Även fast medlemmarna är olika, unga och gamla, korta och långa så är det i den gemensamma strävan som kraften i Hyresgästföreningen finns. När vi fick i uppdrag att ta fram ett 100-års koncept och en rekryteringskampanj utgick vi ifrån det – den gemensamma kraften.

Vi valde att gestalta exempel med bilder och filmer där Hyresgästföreningen har gjort skillnad, exempel som genom gemensamma ansträngningar fått stor effekt för den enskilde individen. Vi varierade historier om kronor och ören med trygghetsvandring och grillkvällar – just delen med lokala föreningsinitiativ och aktiviteter glöms ofta bort i den större diskussionen om Hyresförhandlingar.

Vi fick också den stora äran att ta fram en 100-års logotyp som med sina runda hörn och snirkliga stil går hand i hand med Hyresgästföreningens logotyp.

Så alla ni spänstiga pensionärer, bullriga familjer stora som små, hopplösa singlar och hopplöst kära. Svenskaste svensk till utländskaste utländsk, gå med i folkrörelsen Hyresgästföreningen för att alla ska kunna få ett tryggt hem.

Dela och få bra karma