Vår primära målgrupp villaägare har ett stort inredningsintresse. Trots att dörren är det första du möter hemma hos någon, ägnar de flesta knappt en tanke åt valet av ytterdörr.
Ur vår insikt att dörren är en bortglömd inredningsdetalj skapade vi en stark position som manifesterades i designsamarbetet med Minimarket. Dörren skapade ett ha-begär som fick villaägare och inredare att se lågintresseprodukten på ett helt nytt sätt. Och vi gick från att vara nummer fem till nummer två på den svenska dörrmarknaden.
Vi annonserade det kommande samarbetet i inredningsmagasin, på sajter och i sociala medier.
Processen från idé till färdig dörr blev en story som många ville följa.
Resultatet, en tidlös dörr i art deco stil som gick att köpa i begränsad upplaga.
Historien om samarbetet plockades upp av inredningsmagasin, sajter, trendspanare och bloggare. Den delades på Instagram, kommenterades, och gillades. När Sveriges största varuhus valde att skylta med dörren fick vi det yttersta beviset på att vi tagit dörren från bygghandeln till designvärlden.