Fazer / Kommunikation

Det är sunt att njuta

Inom ramarna för Fazers nya världsomspännande varumärkesposition Northern Magic. Made Real. tog vi fram det livsbejakande kommunikationskonceptet Det är sunt att njuta.

I jakten på det perfekta livet, bland alla måsten, kosttrender, do’s and don’ts är det lätt att gå vilse. Innerst inne vet vi vad nog vad som får oss att må bra. Att vara ute i nordiska landskap. Att tänka på kosten, men samtidigt unna sig. Att röra på sig och att ta en sovmorgon. Det är sunt att njuta är en hållbar livsfilosofi som välkomnar yin och yang-förhållandet mellan sundhet och njutning.

Vårt första uttag inom konceptet blev lanseringen av Fazer Havrefralla, ett saftigt havrebröd som är både sunt och gott. I en serie rörliga stillbilder, cinemagraphs, njuter vår hjälte av en magisk helgsmörgås innan familjen har vaknat. Cinemagraphs har setts i sociala medier i några år men i tv-rutan är det unikt. Vi använde manéret för att skapa lugn och en välbehövlig paus i det hetsiga reklamblocket på tv. Kampanjen går också som cinemagraphs i SoMe, Webb-tv, och digitala skärmar.

Dela och få bra karma