Sankt Eriksplan 2
113 20 Stockholm
Tel. 08-556 091 90
info@detsthlm.se
Filosofi.n
Är vi en reklambyrå eller en kommunikationsbyrå?
Är vi en reklambyrå eller en kommunikationsbyrå? Vi brukar säga att vi är både och. På DET arbetar vi, som namnet antyder, dagligen med att hitta och utveckla varumärkens ”det”. Med hjälp av vår DET-modell skapar vi starka emotionella band mellan varumärket och våra kunders kunder, med syftet att öka varumärkets konkurrenskraft. Vi gör det inom våra affärsområden strategi, design och kommunikation. Alltid med ambitionen att delta i samtal i stället för att avbryta dem.
Ett varumärke är oftast ett företags eller en organisations viktigaste investering. Mer centralt för framgång än både produkter, tjänster och maskiner. Det mesta går att kopiera, mer sällan ett framgångsrikt varumärke. Det finns en direkt koppling mellan varumärkets styrka och företagets lönsamhet. Därför måste man som reklambyrå alltid jobba kommunikativt och idédrivet.
Idag är det svårare, och viktigare, än någonsin att bygga varumärken. Vi lever i en tid där digitala möjligheter har gjort att fokus hamnat på konvertering och performance, med reklamtrötthet och prispress som konsekvens. Det gör att det inte räcker att synas för att bli vald. Du måste bli gillad! Och i bästa fall rentav älskad. Det är då varumärken får fans som lojalt engagerar sig, försvarar och rekommenderar det.
Vi har tre affärsområden:
Insiktsdriven strategi
Med hjälp av vår DET-modell kan vi snabbt hitta kärnan och hjärtat i varumärket och hjälpa dig att nå dina affärsmål. Insikterna ligger till grund för den kommunikativa riktningen och det kreativa arbetet.
Idé- och resultatdriven kommunikation
Det är svårare än någonsin att nå sina målgrupper. Vi är övertygade om att lösningen är en kombination av djupa insikter och hög kreativitet.
Kommunikationsdriven design
För många varumärken är den grafiska profilen den viktigaste kommunikationskanalen. Därför vill vi ta fram design som berör och berättar något om varumärket, som förmedlar varumärkets “det”.
Följ oss gärna på LinkedIn eller hör av dig så berättar vi mer!