Blueair / Kreativ kommunikation, Varumärkesstrategi

Stolt sponsor av ren luft

Hemligheten bakom Sveriges framgångar i längd-VM?

När vi på DET funderade på möjliga PR-vinklar för HealthProtect™, Blueairs mest avancerade luftrenare hittills, kom insikten att längdskidåkare är särskilt måna om sin hälsa. Speciellt inför viktiga evenemang. Och att luftrenare skulle kunna hjälpa åkarna både med snabbare återhämtning, bättre sömn och att minska risken att drabbas av infektioner.

En ”match made in heaven” är ofta ett både slitet och sällan sant uttryck. Men i det här fallet tycker vi att det är befogat. Något som både Blueair och inte minst längdlandslagets chefläkare direkt höll med om.

Samarbetet inleddes med att åkarna fick tillgång till Blueairs luftrenare både före, under och efter VM. Vi följde så klart utvecklingen under VM med inlägg i sociala medier där vi hejade på och hyllade våra svenska åkares stora framgångar. Och visst hade väl Blueair en liten del av succén? Det tror i alla fall vi.

Dela och få bra karma